آموزش Dynamics CRM

چرا Dynamics CRM ؟

این مقاله از سری مقالات آموزش Dynamics 365 است ، برای مطالعه فهرست مطالب آموزشی در این زمینه همیشه می توانید به این صفحه مراجعه فرمایید.
در این مقاله سعی شده است تا توضیح مختصری درباره توانایی های مایکروسافت سی ار ام به صورت کلی ارائه شود و همچنین به دلایل استفاده گسترده از Dynamics 365 در کسب و کار ها اشاره شود.
 

یکی از پیشروان حوزه سی آر ام که محصولی با کیفیت و ارزش افزوده بالا را فراهم می آورد Microsoft Dynamics 365 (CRM) است.راهکار سی ار ام مایکروسافت در بازار جهانی محصولی منحصر به فرد و پیشرو در خلاقیت و استفاده در تمام دنیا ست. نرم افزار Dynamics 365 به سازمان ها ترکیب منحصر به فردی از ابزار ها و امکاناتی که باعث افزایش بهره وری در دپارتمان های فروش ، بازاریابی ، خدمات و اتوماسیون داخلی می شود ارائه می کند.شاید بارزترین وجه تمایز نرم افزار Dynamics CRM نسبت به رقبا توانایی توسعه و گسترش آن در تمام بخش های یک سازمان است ، این توانایی به شرکت ها اجازه می دهد تا از سرمایه گزاری خود در مایکروسافت سی ار ام  بیشترین بهره را ببرند و نیاز آنها به دیگر نرم افزار ها و سیستم های سازمانی کمتر شود.

قدرت انتخاب در راه اندازی سی ار ام
مایکروسافت سی ار ام به شما قدرت انتخاب در شیوه راه اندازی نرم افزار را می دهد ،  امکان استفاده از نرم افزار سی آر ام به صورت نصب بر روی سرور های شبکه محلی (On-Premise) ، استفاده به صورت رایانش ابری (Microsoft Azure) و یا استفاده از سی ار ام هاست شده توسط پارتنر های مایکروسافت را می دهد.هر یک از این شیوه ها مزایای خاص خود در شرایط مختلف را دارند ، مثلا برای پیاده سازی در سازمان های بزرگ با فرآیند های پیچیده و منابع اطلاعاتی مختلف نصب به صورت On-Premise معمولا بهترین گزینه است.اما در شرایطی که راه اندازی برای کسب و کار های کوچک یا متوسط است ، استفاده از سیستم به روش های هاست شده یا کلاد پیشنهاد میشود. زیرا این شیوه استفاده از سیستم هزینه های اولیه راه اندازی ( سرور ، برق اضطراری ، فایروال ، بکاپ و…) را از بین می برد و به سازمان ها اجازه می دهد تا به میزان مصرف خود و به صورت ماهیانه یا سالیانه هزینه پرداخت نمایند.
سی ار ام یکپارچه ، ظاهر قابل درک و عملکرد هوشمند
رابط کاربری و تجربه کاربری یکپارچه و با کیفیت مایکروسافت داینامیکس سی ار ام دارای بیشترین نرخ مقبولیت بین کاربران سی ار ام های سازمانی می باشد.امکان اتصال و یکپارچگی داینامیکس سی آر ام با دیگر نرم افزار های مایکروسافت مثل Outlook  ، SharePoint ، Exchange و … غیر قابل رقابت است و تجربه کاربری بی نظیری را برای کاربران فرآهم آورده است.

Dynamics CRM سیستم ست هوشمند که اطلاعاتی سودمند به کاربران خود ارائه می کند و با رویکردی ساده و قابل درک مشتریان و ارتباطات کلیدی با آنها را مدیریت می کند.
امکانات امنیتی و فراهم بودن دائم سی آر ام
مایکروسافت سی ار ام ، محصولی با قدمت طولانیست که طی سال ها توسط مایکروسافت در زمینه های مختلف توسعه یافته است.

امکاناتی در زمینه های امنیت ، فراهم بودن سرویس ، بکاپ ، توسعه ، یکپارچگی و….از سال 2003 که نسخه 1 سی ار ام را مایکروسافت تولید نمود و به بازار ارائه کرد در حال توسعه هستند.

امنیت سی ار ام (Dynamics CRM Security)

 مایکروسافت سی آر ام دارای قابلیت های امنیتی بسیار زیادی در زمینه های کنترل دسترسی به اطلاعات ، اتصال به سیستم و در دسترس قرار دادن در اینترنت است.


  • داینامیکس سی ار ام جهت افزایش امنیت احراز هویت ، می تواند از توکن برای احراز هویت استفاده نماید.

  • داینامیکس سی ار ام دارای نقش خاص به عنوان سرور پروکسی برای انتشار در اینترنت است.

  • مایکروسافت سی ار ام با قابلیت های مثل Security Roles ، Audit و … می تواند دسترسی و نظارت بر اطلاعات را به شکلی کاملا دقیق انجام دهد.


فراهم بودن دائمی سی ار ام (Dynamics CRM HA)

داینامیکس سی ار ام دارای معماری و قابلیت های بسیار پیشرفته جهت ایجادHA است.


  • سه بخش اصلی نرم افزار Dynamics CRM شامل Frontend Server ، Backend Server ، Database Server است که هر کدام به شیوه خاص خود امکان راه اندازی HA را دارا می باشند.

توسعه و یکپارچه سازی مایکروسافت سی ار ام

توسعه داینامیکس سی آر ام (Dynamics CRM Development)

مایکروسافت سی ار ام دارای جامع ترین مجموعه از وب سرویس ها و API ها جهت توسعه و یکپارچگی با دیگر سیستم ها است.

همچنین قابلیت های افزونه نویسی این سیستم به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا امکاناتی که به صورت پیشفرض در سیستم وجود ندارند و یا با شخصی سازی سی ار ام قابل تولید نیستند را به سی ار ام اضافه کنند.


  • Dynamics CRM Organization Webservice

  • Dynamics CRM Discovery Webservice

  • Dynamics CRM Discovery Web API

  • Dynamics CRM Instance Web Api

  • Dynamics CRM Plugins

نویسنده


مهرداد حیدری