امنیت

فاجعه در ژوهانسبورگ سیتی

 

 

شرکت City Power ،یکی از بزرگترین شرکت های برق در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام کرد که توسط ransomware دچار مشکل شده است.  25 جولای توییتر رسمی شرکت City Power این توییت را منتشر کرد:  


سیتی پاور آلوده به ویروس ransomware شده است. این باج افزار تمامی  برنامه ها ، پایگاه داده ها و اطلاعات ما را رمز گذاری کرده است. فعلا بخش ICT  ما دچار مشکل شده است و مشتریان ممکن است نتوانند از وب سایت ما دیدن کنند و یا واحد های برقی خریداری کنند و نتوانند صورت حساب ها و فاکتور ها را بروزرسانی کنند.

 

نوع ransomware مورد استفاده در نیروگاه برق ناشناخته می باشد. علاوه بر این ،سیتی پاور در مورد چگونگی حمله این ویروس به شبکه خود اعلام کرده است که یک حمله مهندسی اجتماعی باعث اختلال در سیستم ها شده است.در اغلب موارد ransomware ها به سادگی وارد شبکه یک سازمان و یا شرکت ها می شوند که می توان باز کردن ایمیل آلوده را اصلی ترین راه ورود این باج افزار معرفی کرد.

همانطور که Sergio gatlan در Bleeping Computer در گزارش خود در مورد حمله ransomware شهر قدرت اشاره کرد،گزارش های زیادی از قطعی برق از طرف مشتریان به دست آن شرکت رسیده است که می توان حتی احتمال داد که این قطعی کار باج افزارها نبوده است.

اما هرچه باشد ransomware سازمان ها را مجبور به پرداخت هزینه های زیاد می کند. 

شهرها و کمپانی ها هر لحظه در حال تهدید به آلوده شدن به این ویروس بزرگ هستند و هکر ها برای جست و جوی شرکت هایی با زیرساخت های امنیتی ضعیف با سرمایه زیاد، مدت ها در حال تحقیق و بررسی هستند و گزارش های تکمیلی از حمله به آتالانتا در سال گذشته به ما ثابت می کند مجرمان سایبری از این استراتژی استفاده می کنند.